دامن مناسب فرم بدن من کدام است؟

PIN دامن مناسب فرم بدن

دامن یکی از لباس هایی هست که هر خانومی باید حداقل چند مدلشو  تو کمد لباس هاش داشته باشه.

حالا اینکه کدوم مدل براش مناسب تره؟ می تونه هر مدلی که دلش میخواد بپوشه یا نه چیزی هست که تو این مقاله میخوایم بهش بپردازیم.

پس قبل از اینکه سراغ دامن هایی که دارین برین یا بخواین دامن بخرین این مطلب رو با دقت بخونین.

تو این مقاله با انواع مدل دامن و اینکه کدومش برای چه فرم بدنی مناسبه آشنا میشیم.

دامن مدادی

دامن

مدل مدادی (خمره ای) معمولا تا روی زانو هستن که فرم پاها رو دارن و از بالا به سمت زانوها تنگ تر میشن. کمر دارن و این کمر بالاتر از خط کمر قرار میگیره. برای همین بهتره که پوشش بالاتنه هر چه که هست داخل دامن قرار بگیره تا کمر دامن دیده شه و فرمش به خوبی نشون داده بشه.

چون این مدل تقریبا تنگ هست می تونین پوشش بالاتنه رو کمی گشاد انتخاب کنین. یا حتی آستین ها و یقه اش رو مدل دار انتخاب کنین. برای همین بالا بودن کمر دامن، پایین تنه بلند تر نشون داده میشه و باعث میشه کشیده و بلند دیده شین. البته قد دامن هم مهمه.

همونطور که تو تصاویر میبینین چون این دامن تقریبا به پاها میچسبه، رانها رو به خوبی نشون میده. مخصوصا قسمت بالای ران. پس اگر ران ها خیلی لاغر باشن این دامن زار میزنه به تن و اگر چاق باشن چاقیش رو دو برابر نشدن میده و این جالب نیست. پس بهتره ران هایی خوش فرم داشته باشین تا این دامن به تنتون قشنگ بشینه.

مدل فون

دامن

فون مدلی هست که وقتی میپوشین شبیه حرف A دیده میشه. توضیحات لازم روی تصویر بالا هست. چون این دامن به پاها نمی چسبه عیب ران ها رو نشون نمی ده. ولی قد دامن باعث میشه قد فرد کمی کوتاه به نظر برسه.

مدل پلیسه

دامن

پلیسه رسمی نیست. ولی تقریبا برای هر جای دیگری و هر فصلی می توان آن را پوشید. این دامنه هم حالت چسبان نداره ولی به خاطر چین های ریز می تونه توجه رو به سمت باسن و ران ها جلب کنه و اون ها رو بزرگتر نشون بده.

پفی

دامن

مدل پفی معمولا پارچه خودش آهار داره یا کلا جنسش پف دار هست. گاهی نوع دوخت باعث میشه که پف دار تو تن بشینه یا زیرش ژپون داره تا پف کنه. همین پف می تونه باسن و ران ها رو درشت نشون بده ولی در عوض کمر رو می تونه در مقایسه کوچکتر نشون بده.

ماهی

دامن

مدل ماهی یا ترومپت تقریبا تا زانوها کاملا تنگ و چسبون هست و از اون به بعد گشاد میشه. دقیق تر بخوایم بگیم برای مدل ماهی از زانوها گشاد میشه و برای مدل ترومپت از اواسط ران ها. پس بالای اون چسبان هست و فرم پاها و باسن رو به خوبی به نمایش میذاره.

کوتاه یا میدی

دامن

کوتاه یا مینی قدش از زانو بالاتره. میشه گفت کوتاه ترین دامنیه که میشه پوشید. همونطور که تو توضیحات میبینین و ما هم همیشه تاکید می کنیم این قد دامن، مانتو، پیراهن و … پاها رو کشیده تر و در نتیجه قد رو بلندتر نشون میده. به قد بلندها توصیه نمیشه چون پاهاشونو بلندتر از اونی که هست نشون میده و غیرطبیعی به نظر میاد.

مدل راسته

دامن

راسته از بالا تا پایین یک پهنا داره و جایی تنگ یا گشاد نمیشه. پس بدن شما رو همونطور که هست نشون میده. قد دامن می تونه تعیین کنه که برای شما مناسب هست یا نه. که بالاتر در این مورد صحبت کردیم.

لایه لایه

دامن

مدل لایه لایه از چندین لایه مختلف روی هم با مدل های مختلف تشکیل شده. همین لایه ها به پاها حجم میدن و باعث میشن بزرگ تر دیده بشه.پس باید پایین تنه لاغر داشته باشین تا مناسب شما باشه.

بلند یا ماکسی

دامن

بلند یا ماکسی اول با قدش فرم بدن شما رو تحت تاثیر قرار میده. چون دیگر پاها دیده نمی شوند و قد کوتاه به نظر میرسه. و در عوض نواقص و ایراد پاها را می پوشاند.

در ادامه مطالبی خواهیم داشت برای دیدن مدل های مختلف هر یک از این دامن ها و اینکه چطور ست کنید و برای کدام فرم بدن ها مناسب یا نا مناسبند.

نظرات (2)

  1. ست دامن و بلوز بافت، پیشنها پاییزی شیکاسو - شیکاسو

    آذر ۱۳, ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۲ ق.ظ

    […] قد دامن : […]

  2. دامن پاییزه با بلوز بافت، پیشنها پاییزی شیکاسو برای مهمانی ها و دورهمی ها

    آذر ۱۳, ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۹ ق.ظ

    […] قد دامن پاییزه : […]

شما هم نظر بدهید