پلیور یا بافت، پیشنهاد پاییزی شیکاسو

PIN پلیور شیکاسو

پُلیوِر یا پولووِر یا پُلووِر (pullover) نوعی پوشاک بافتنی جلو بسته آستین بلند است که بالاتنه و بازوها رو می‌پوشونه. فرق پلیور با ژاکت، باز بودن ژاکت از جلو هست در حالی که پلیور دکمه و زیپ نداره.

پلیور یا بافت ها انتخاب مناسبی برای پاییز هستن. چون با نگه داشتن دمای بدن باعث میشن گرمای بدن سریع  خارج نشه. خیلی ها پلیور رو با تیشرت یا پیراهن می پوشن و بعضی دیگر به تنهایی.

پلیور در طرح ها و رنگهای متنوعی تولید میشه تا انتخاب رو برای همه آسون کنه. از مدل های بافت ساده تا مدل هایی که بافت های خاص داره. از تک رنگ تا طرح دار و…

پلیور

جنس پلیور:

پشمی

نخی

کشمیر

الیاف مصنوعی

با توجه به اندازه سرما و تیپی که می خواین بزنین می تونین جنس مورد نظرتونو انتخاب کنین. مثلا برای تیپ های رسمی یا نیمه رسمی کشمیر انتخاب خوبیه. وقتی هنوز سرد نیست پلیور نخی کافیه و برای سرمای بیشتر پلیور های پشمی یا الیاف مصنوعی.

هم با شلوار پارچه ای هم با کتون و هم با جین به راحتی ست میشه. کفش ها هم با توجه به شلوار انتخاب میشن.

پلیور

رنگ پلیور:

با توجه به موقعیتی که قراره پلیور رو بپوشین رنگ رو انتخاب کنین. همچنین به رنگ پوستتون دقت کنین چون به صورت نزدیکه و باید رنگش بهتون بیاد. مورد دیگه ای که باید دقت کنین اینه که رنگی انتخاب کنین که راحت بتونین با بقیه لباس هاتون ست کنین.

اگر رنگ های ملایم یا خنثی رو انتخاب کنین دستتون برای ست کردن و هر جایی پوشیدن بازتر هست.

برای محل کار یا دانشگاه یا جاهایی که رسمی هست رنگ های تیره یا سنگین انتخاب بهتریه ولی برای مهمانی ها و دورهمی ها و گردش و … سعی کنین از رنگ های شاد و روشن استفاده کنین.

در کل تو فصل های سرد رنگهای گرم توصیه میشه.

مدل پلیور:

یقه گرد

هفت

اسکی

پلیور

یقه هفت ها خیلی راحت هستن چون یقه گشادتری دارن و برای پوشیدن و درآوردن راحت تر خواهید بود، مخصوصا اگر روی موهاتون حساسیت خاصی دارین به خاطر آزاد بودن یقه راحت تر خواهید بود.

این مدل یقه این امکان رو می ده تا لباس زیری خودش رو نشان بده، در نتیجه شما ست های بیشتر و متفاوت تری می تونین بزنین. می شه یک تیشرت یقه گرد زیر اون پوشید یا یه پیراهن ساده یا چهارخونه شلوغ.

اگر گردن کوتاهی دارید یا چاق هستید و غبغب دارید، یقه هفت شما را کشیده تر و لاغرتر نشان می دهد و باعث می شود گردنتان بلندتر به نظر برسه.

چون زیر پلیور یقه هفت معمولا چیزی پوشیده میشه، مطمئنا گرمتر از مدل های دیگر خواهد بود. پس اگر وارد جایی شدید که گرم بود به راحتی می تونین اونو در بیارین چون زیرش لباس دیگه ای تنتون هست.

یقه هفت ساده به شما این امکان را می ده که تیپ رسمی داشته باشید و حتی باهاش کروات بزنین که برای محل کار یا قرار ملاقات های کاری گزینه بسیار خوبیه.

یقه گرد ها اسپرت تر هستن. نیازی نیست برای زیرش به فکر لباس دیگری باشید.

اگر لاغر هستید یا گردن بلندی دارید این مدل برای شما بهتر از یقه هفت هست. چون این پلیورها مدل خاصی ندارن ترجیحا از انواع طرح دار یا رنگی اون استفاده کنین.

اگر خواستین زیرش چیزی بپوشین، ریسک نکنین و با دقت انتخاب کنید. چون یقه گرد این پلیورها شما رو محدود می کنه و با به زور خارج کردن یقه پیراهن زیری شاید تیپ بد و نادرستی انتخاب کنین.

مدل یقه اسکی هم مطالب خاص خودش رو داره که تو مقاله دیگه ای کامل بهش پرداختیم و می تونین نکاتش رو بخونین.

پلیور شیکاسو

طرح و ضخامت پلیور:

اگر چاق یا درشت هستین از بین مدل های نازک تر و ساده بدون طرح و مدل بافت انتخاب کنین. که خود پلیور دیگه اضافه نشه به حجم بدن.

و اگر لاغر یا ریزنقش هستین از بین مدل های کلفت تر با طرح و مدل بافت انتخاب کنین. کلفت که باشه به بدن حجم میده و شما رو دیگه اون قدر لاغر جلوه نمیده.

شما هم نظر بدهید